از فنر مارپیچ رویان برای ساخت آدم آهنی استفاده می کنند

فنرهای قوسی (چشمه های کمانی) شکل خاصی از فنر مارپیچ رویان  هستند که در اصل برای استفاده در چرخ فلایویل دو جرمی قطارهای محرک موتور احتراق داخلی

ساخته شده است. نیرو از طریق انتهای فنر اعمال می شود. یک گشتاور {\displaystyle M=F\cdot r}{\displaystyle M=F\cdot r} را می‌توان از طریق نیروی

{\displaystyle F}F که در امتداد این محور مارپیچ و بازوی اهرمی به مرکز سیستم هدایت می‌کند، حول یک محور منتقل کرد. نقطه {\displaystyle r}r.[11]

فنرهای پیچشی، طراحی شده برای مقاومت در برابر حرکات پیچشی. اغلب با گیره های لباس یا درهای گاراژ رو به بالا مرتبط می شود.

فنرهای سنگین

فنرهای سنگین برای مقاومت در برابر نیرو و کشش بالا طراحی شده اند. آنها اغلب در کاربردهای صنعتی و تجاری که در آن بارهای سنگین نیاز به پشتیبانی یا

تولید دارند استفاده می شوند. فنرهای سنگین را می توان از مواد مختلفی از جمله فولاد، فولاد ضد زنگ و تیتانیوم ساخت. آنها معمولاً بسیار سفت‌تر و ضخیم‌تر از

فنرهای استاندارد (ضخامت 3 تا 65 میلی‌متر) هستند و به دلیل استحکام و دوام می‌توانند طیف وسیعی از اندازه‌ها و شکل‌ها را داشته باشند، فنرهای سنگین

اغلب در کاربردهای خودروسازی و معدن استفاده می‌شوند. آنها همچنین معمولاً در ساخت و ساز، موتوراسپرت، راه آهن و سایر صنایع که در آن تجهیزات سنگین

استفاده می شود، استفاده می شود.

طرح

در طراحی فنر باید سفتی مطلوب فنر و همچنین فضایی که برای فنر وجود دارد در نظر گرفته شود. علاوه بر این، فنرها باید طوری طراحی شوند که در برابر نیروهایی

که به آنها وارد می شود مانند وزن خودرو یا فشار گاز مقاومت کنند. طراحی فنر بخش مهمی از بسیاری از کاربردهای مهندسی است و اطمینان از اینکه محصولات به

درستی و ایمن کار می کنند بسیار مهم است.

برنامه های کاربردی

فنرهای مارپیچ کاربردهای زیادی دارند. قابل توجه عبارتند از:

فنرهای کمانش در صفحه کلید کامپیوتر

کلاف تشک در تشک های فنر داخلی

فنرهای کلاف اثاثه یا لوازم داخلی در اثاثه یا لوازم داخلی

فنرهای کویل معمولاً در سیستم تعلیق خودرو استفاده می شوند. این فنرها فنرهای فشاری هستند و بسته به کاربرد می توانند از نظر قدرت و اندازه متفاوت باشند.

تعلیق فنر سیم پیچ بسته به وسیله نقلیه ای که در آن استفاده می شود می تواند سفت تا نرم باشد. فنر کویل را می توان با کمک فنر یا جداگانه نصب کرد. فنرهای

مارپیچ در کامیون ها به آن ها اجازه می دهد در هنگام تخلیه به آرامی حرکت کنند و پس از بارگیری فنر فشرده شده و سفت می شود. این اجازه می دهد تا وسیله

نقلیه در هنگام بارگیری کمتر پرش کند. سیستم تعلیق فنری در خودروهای با کارایی بالا نیز مورد استفاده قرار می گیرد تا خودرو بتواند ضربه ها را جذب کند و رول بدنه

پایینی داشته باشد. در وسایل نقلیه خارج از جاده، آنها به دلیل محدوده حرکتی که روی فرمان اجازه می دهند استفاده می شوند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.