باتری قابل اعتماد برای راه اندازی موتورها از جمله باطری ماشین صبا باتری اهواز است و انرژی الکتریکی کافی برای تامین انرژی لوازم جانبی استاندارد خودرو را فراهم می کند.
با این حال، محلول الکترولیت باید به صورت دورهای پر شود و برای جلوگیری از ریختن آن باید به صورت عمودی نصب شود.
این باتری سلول مرطوب همچنین در صورتی که کمتر از 50 درصد از عمق تخلیه (DoD) خود تخلیه شود، عمر باتری را کاهش می دهد.
این نوع باتری به عنوان پیشرفتی نسبت به فناوری باتری های سیل شده طراحی شده است.
این هنوز یک باتری سرب اسید با محلول الکترولیت است، اما از صفحات سرب کلسیم نقره به جای صفحات سرب آنتیموان در باتری های معمولی استفاده می کند.
معمولاً مهر و موم شده و بدون تعمیر و نگهداری است.
باتری کلسیم نقره ای در برابر خوردگی مقاوم تر است و در دماهای بالا انعطاف پذیرتر است، بنابراین در آب و هوای گرم تر طول عمر بیشتری دارد.
با این حال، باتری کلسیم نقره ای به ولتاژ شارژ بالاتری نیاز دارد و می تواند به سرعت در اثر سولفاته شدن (آسیب به صفحات باتری) خراب شود.
باتری EFB یک باتری سلول مرطوب بهینه شده و با کارایی بالاتر است. از محلول الکترولیت مایع استفاده می کند، اما یک باتری مهر و موم شده است که به گونه ای طراحی شده است که دو برابر دوچرخه سواری را تحمل کند.
باتری EFB میتواند حدود 85000 میل لنگ موتور را در مقایسه با 30000 باتری معمولی تولید کند.
این به عنوان یک گزینه سطح پایین تر برای باتری AGM برای دوام و عملکرد معرفی شد که اغلب در خودروهایی با فناوری استارت استاپ ساده استفاده می شود.
باتری های سلولی ژل به عنوان یک نسخه غیر قابل ریختن باتری های سیل ساخته شدند. آنها نوعی باتری VRLA هستند و به عنوان باتری های سلول خشک نیز شناخته می شوند.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.