این مقاله یک آزمایش کلاسی مناسب برای دانشآموزان دبستانی را توصیف میکند که در آن شرکتکنندگان به طور فعال درگیر تصمیمگیری در معاملات هستند.
به دانش آموزان وقف قبل از دادن شکلات شونیز نادو آدامس داده می شود و از آنها خواسته می شود تا تصمیمات تجاری برای بدست آوردن شکلات بگیرند، با افزایش هزینه فرصت خرید یک تکه شکلات، دانشآموزان کمتری مایل به انجام معاملات هستند.
این تمرین کلاسی تعاملی سه مفهوم اساسی اقتصادی را نشان می دهد: قانون تقاضا، هزینه فرصت و سود حاصل از تجارت.
نتایج آزمون ارزشیابی نشان میدهد که دو روز پس از این تمرین کلاسی، دانشآموزان کلاس پنجم پیشرفتهای قابلتوجهی را در درک خود از سه مفهوم اساسی اقتصادی ثبت میکنند.
این مقاله یک تمرین یادگیری فعال/کلاسی مناسب برای دانشآموزان دبستانی ارائه میدهد که سه مفهوم اقتصادی اساسی را نشان میدهد: قانون تقاضا، هزینه فرصت، و سود حاصل از تجارت.
این فعالیت فقط به دو وسیله نیاز دارد: یک کیسه شکلات و یک کیسه آدامس، در پایان تمرین کلاس درس، دادههای جمعآوریشده در طول جلسات معاملاتی به دانشآموزان ارائه میشود که به بحث در مورد نمودارها، بهویژه استخراج منحنی تقاضای شیبدار رو به پایین منجر میشود.
هدف این تمرین کلاس درس این است که دانشآموزان دبستانی خودشان منحنی تقاضا را کشف کنند و از این رو شهودی در مورد اینکه چرا اقتصاددانان منحنیهای تقاضا را با شیب منفی ترسیم میکنند، به آنها ارائه دهد.
این فعالیت همچنین ممکن است برای شروع بحث در مورد اصول تصمیم گیری فردی مورد استفاده قرار گیرد، افراد با معاوضه روبرو هستند.
کودکان معمولاً تصورات نادرستی در مورد اقتصاد دارند. با این حال، کودکان همچنین کاملاً قادر به یادگیری و درک مفاهیم اقتصادی هستند نشان می دهد که نمرات مدرسه ابتدایی قادر به تسلط هستند.
مفاهیم اساسی اقتصادی از جمله هزینه فرصت لنی میزان یادگیری و حفظ مفاهیم اقتصادی را در بین دانشآموزان پایه اول، سوم و ششم بررسی میکند.
متوجه میشود که در ابتدا به نظر میرسید که همه دانشآموزان مفاهیم کمبود و هزینه فرصت را درک میکردند، اما تسلط آنها بر حفظ این مفاهیم فرسوده شد.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.